NTC?

I grund och botten handlar NTC om tron på en sund och naturlig träning utan maskiner. Back to Basics, helt enkelt.

På NTC kombineras styrka och kondition i ett intensivt tempo för att skapa allsidigt tränade människor, som är både starka och uthålliga. Människor som klarar av vardagens utmaningar utan svårigheter; cykla i motvind till jobbet, skotta bort tung snö runt huset eller bära upp tio kassar mat i åttavåningarshuset när hissen är trasig. Människor som också är kapabla att löpa eller cykla långdistanser om så behövs

Passen på NTC ser olika ut varje dag. Olika övningar, olika upplevelser. Men ett par saker är alltid stående. Passet leds av en utbildad personlig tränare, som vi kallar coach. Coachen instruerar noggrant varje rörelse som ska genomföras under passet, för att minimera skador och maximera effekt. Det är alltid små grupper som tränar, detta för att coachen personligt ska kunna anpassa intensiteten efter varje enskild persons förutsättningar och mål med träningen. En personlig träning i grupp, alltså.

Våra pass:

CrossFit– Konstant varierade funktionell träning under hög intensitet. Pass sammansatta så att du ska bli så allsidigt tränad som möjligt. Passen består oftast av en teknikdel följt av en lite flåsigare avslutning.

3D-FYS: Funktionell träning utan skivstänger. Vi jobbar för att stärka upp kroppen och klara av vardagen, förebygga skador eller bli en bättre atlet.

Teknikpass OLY- Grundlig genomgång och träning på de olympiska lyften ryck och stöt. På tisdagar är det ryck, på torsdagar är det stöt.

CrossFit TEAM– Konstant varierade funktionell träning under hög intensitet. Pass sammansatta så att du ska bli så allsidigt tränad som möjligt. Dessa pass körs i TEAM och innehåller ingen teknik del utan det är ett längre pass med fokus på hög intensitet.

 MFHS (mobile foot, hip, spine)– En förutsättning för att människan ska kunna prestera och röra på sig effektivt är att ha en god rörlighet och att kunna kontrollera rörligheten. MFHS är passen där vi jobbar i mindre grupp med mobilisering (rörlighet/stabilitet) av vävnad kring fotled, fotbasen, höften, rotatorkuff/axelled och vävnaden kring ryggraden. Passen vänder sig till dig som vill kunna prestera effektivt i din idrott eller röra dig bättre i din vardag. Till exempel, har du en god rörlighet och stabilitet kommer det bli lättare utveckla ett tekniskt bra utförande i din gren Crossfit och minska risken för uteblivna resultatförbättringar. Kan vi få din ryggrad att verkligen fungera som en ryggrad kommer det bli lättare för dig att plocka upp ditt barn från golvet. Med de olika övningarna vi använder oss av på passen, får du med dig verktyg du kan använda dig av på egen hand, på det viset får du med dig kunskap och övningar som du kan använda i skadeförebyggande syfte till din idrott/ vardag. På passen kommer vi jobba med att förbättra tålighet, kapacitet och elasticiteten i vävnaderna. Vi kommer att träna för att få varje led i kroppen att göra sitt jobb. Mha nervssystemet lära oss förbättra styrka och kontrollera lederna i sitt ytterläge. Genom detta kommer vi kortsiktigt & långsiktigt nå nya rörelseomfång. Resultatet blir en fysik som kan tackla de flesta situationer i vardagen.

Procedos Elements One (Sverigepremiär 15/1)– This energizing class will provide you with knowledge about your body and its movements. You will be guided in an easy and accessible way throughout the class to get the most out of it. You will in 45 minutes do more than hundreds of different lounges, squats and reaches. Procedos Elements One will improve your heart as well as your overall strength. Regardless of where you are today, this class will help you to get closer to where you want to be tomorrow. Your body will be inspired and challenged in different ways and you will definitely be a better version of you, both mentally and physically.

Öppettider:

Mån: 05:00-23:00
Tis: 05:00-23:00
Ons: 05:00-23:00
Tors: 05:00-23:00
Fre: 05:00-21:00
Lör: 06:00-20:00
Sön: 06:00-20:00

Samtliga öppettider gäller med lås-tagg.

frågor
och
svar

JAG ÄR INTE I BRA FORM. KAN JAG KOMMA TILL ER ÄNDÅ?

Då är det perfekt att komma till oss. Du kommer snabbt i form på NTC! Oavsett vilken nivå du är på när du börjar ser du på kort tid resultat och förbättringar.

HUR BLIR JAG MEDLEM?

Allt sköts smidigt från vår hemsida. Vill du hellre prata med någon av våra coacher för att bestämma vilket av de olika uppläggen som passar dig, kan du maila oss.

JAG HAR ETT PAR SKADOR. KAN JAG FÅ UT NÅGONTING AV ATT TRÄNA HOS ER DÅ?

Absolut. Våra coacher har en bra utbildning och kunskap om träning vid speciella problem som skador och sjukdomar. Många människor har framgångsrikt använt funktionell träning för att rehabilitera olika skador. Vi menar att den bästa vägen till långsiktig hälsa är att lära sig bra funktionella rörelser, och att långsamt bygga upp styrka i dessa rörelser, snarare än att undvika dem helt. Våra coacher hjälper till att skräddarsy träningen till dina förutsättningar.

VAD BEHÖVER JAG HA MED MIG TILL ETT PASS?

Egentligen bara dig själv. Och såklart träningskläder; shorts, t-shirt, gymnastikskor och en vattenflaska brukar räcka. Ibland kan det vara bra att ha med överdragsbyxor och en tjockare tröja. Det är nämligen så att, beroende på vädret, sker vissa pass utomhus. Oavsett om det blir inomhus- eller utomhusträning är ett tips att komma ombytt.

BEHÖVER JAG NÅGON ERFARENHET ELLER MINIMINIVÅ AV KONDITION?

Nej.
Våra coacher är med dig hela tiden och visar dig vad du ska göra.

KAN HELA FAMILJEN TRÄNA PÅ NTC?

Lägsta ålder för att träna på NTC är 13 år. För att själv teckna medlemskap ska man vara 18 år gammal. Är man är under 18 år behövs alltid målsmans godkännande.

FÅR BARNEN FÖLJA MED?

JA, vi har ett barnrum som barnen kan hänga i medan mamma eller pappa tränar.

VAR PARKERAR JAG BILEN?

Vi har FRI parkering precis utanför NTC.